De Waal Personeelsdiensten

De Waal Personeelsdiensten

De Waal Personeelsdiensten is een uitzendbureau dat in 2018 is gestart door Reinier de Waal. Sinds 2,5 jaar werkt hij samen met Kees Jelier, die eerst in dienst kwam, en sinds ruim een jaar partner is.

 

Profiel

Bedrijf: De Waal Personeelsdiensten
Plaats: IJsselstein
Actief sinds: 2018
Werkgebied: Alles binnen een straal van 30 kilometer rondom Utrecht: o.a. Nieuwegein, Woerden, IJsselstein, regio Drechtsteden
Branches: o.a. techniek, bouw, logistiek, groenvoorzieining, productie
Personeelsleden: 2
Omschrijving in steekwoorden: persoonlijk werkgeverschap

 

 

Waarom zochten jullie een backoffice partner?

Reinier: “Toen ik begon als uitzendondernemer, zocht ik een stukje voorfinanciering. Dat was voor mij de belangrijkste aanleiding om op zoek te gaan naar een backoffice partner.”

 

“Het was niet zo dat ik graag van alle administratie af wilde. Ik vind het leuk om dingen uit te zoeken en vind het belangrijk om te weten wat er in de CAO’s gebeurt. Dat neemt niet weg dat een backoffice partij je bepaalde dingen uit handen kan nemen. Dat scheelt toch. En het is fijn als je met complexere vraagstukken terecht kunt bij een partner met veel kennis.”

‘’We wilden na 5 jaar weten of we nog goed zaten bij Flexpedia’’

Kees Jelier

User Case geschreven door:

Journalist / content specialist SDIM

De Waal Personeelsdiensten is een uitzendbureau dat in 2018 is gestart door Reinier de Waal. Sinds 2,5 jaar werkt hij samen met Kees Jelier, die eerst in dienst kwam, en sinds ruim een jaar partner is.

 

Profiel

Bedrijf: De Waal Personeelsdiensten
Plaats: IJsselstein
Actief sinds: 2018
Werkgebied: Alles binnen een straal van 30 kilometer rondom Utrecht: o.a. Nieuwegein, Woerden, IJsselstein, regio Drechtsteden
Branches: o.a. techniek, bouw, logistiek, groenvoorzieining, productie
Personeelsleden: 2
Omschrijving in steekwoorden: persoonlijk werkgeverschap

 

 

Waarom zochten jullie een backoffice partner?

Reinier: “Toen ik begon als uitzendondernemer, zocht ik een stukje voorfinanciering. Dat was voor mij de belangrijkste aanleiding om op zoek te gaan naar een backoffice partner.”

 

“Het was niet zo dat ik graag van alle administratie af wilde. Ik vind het leuk om dingen uit te zoeken en vind het belangrijk om te weten wat er in de CAO’s gebeurt. Dat neemt niet weg dat een backoffice partij je bepaalde dingen uit handen kan nemen. Dat scheelt toch. En het is fijn als je met complexere vraagstukken terecht kunt bij een partner met veel kennis.”

‘’We wilden na 5 jaar weten of we nog goed zaten bij Flexpedia’’

User Case geschreven door:

Journalist / content specialist SDIM

Waarom heb je destijds voor Flexpedia gekozen?

Reinier: “Het klinkt misschien een beetje plat, maar ik ben toentertijd gewoon voor de beste prijs gegaan. Ik had wat research gedaan, en qua prijs-kwaliteitverhouding kwamen zij er het beste uit. Dat bleek een goede keuze, want we zijn sindsdien niet meer geswitcht.”

 

Kees: “Nou, we hebben afgelopen jaar wel een uitstapje gemaakt naar een andere backoffice partij, die we naast Flexpedia gebruikten. Maar wat we allebei prettig vinden aan Flexpedia, is dat het Paydia account heel helder en overzichtelijk is. De urenregistratie is bijvoorbeeld heel toegankelijk. Wat ik ook een mooie functie vind, is een statistiek die precies je wekelijkse omzet laat zien.”

 

Reinier: “Daarbij is het een pluspunt dat je één vaste contactpersoon hebt, die je onderneming echt kent.”

Vanwaar dan toch dat uitstapje naar een andere partij?

Kees: “Het was niet zo dat we ontevreden waren met Flexpedia. De aanleiding was dat we een paar Oekraïense mensen wilden bemiddelen. Dat was voor ons op dat moment niet mogelijk via Flexpedia.”

 

“Toen zijn we eens om ons heen gaan kijken. We worden praktisch elke week gebeld door backofficepartijen die wat van ons willen. Daarom vonden we het ook wel interessant om systemen met elkaar te vergelijken. Te kijken of we nog goed zaten bij Flexpedia. Nou, dat bleek dus het geval. Verandering van spijs doet soms eten, en soms niet. “

Tot welke resultaten heeft de samenwerking met Flexpedia voor jullie geleid?

Reinier: “Ik denk dat de samenwerking ons heeft geholpen te komen waar we nu staan. We hebben natuurlijk weinig vergelijkingsmateriaal, omdat we al vijf jaar met ze samenwerken. Maar ik durf wel te stellen dat we dit zonder Flexpedia niet zouden hebben bereikt.”

Heb je wel eens knelpunten ervaren in de samenwerking met Flexpedia?

Kees: “We hebben een tijdje een contactpersoon gehad waarmee de samenwerking niet goed was. Op de een of andere manier liep het gewoon niet. Dingen kwamen niet door, werden niet geregeld of werden verkeerd begrepen. Er was in ieder geval veel miscommunicatie.”

 

“Dat heeft volgens mij een half jaar geduurd. Toen heb ik in een tevredenheidsonderzoek aangegeven dat het niet prettig werkte, en hebben we een andere contactpersoon gekregen. Dat was eigenlijk de enige keer dat we niet helemaal tevreden waren.”

Zijn er dingen die beter kunnen aan de Flexpedia backoffice services en/of de software Paydia?

Kees: “Niet direct. Het wordt zo misschien een erg rooskleurig verhaal, maar ik kan op dit moment niet iets bedenken wat beter kan of wat we missen. Ze breiden het systeem Paydia ook continu uit. Ik zag net toevallig weer een nieuwe feature voorbij komen.”

 

“Het enige wat ik persoonlijk soms vervelend vind, is dat je sommige kleine aanpassingen niet zelf kunt doorvoeren. Bij onbetaald verlof of een verandering in de verloningsperiode moet er bijvoorbeeld eerst een mailtje van de werknemer komen, terwijl je gewoon door wilt. Maar dit heeft volgens mij meer met regelgeving te maken dan met het systeem van Flexpedia.”

Op een schaal van 0 tot 10, waarbij 0 staat voor ‘niet waarschijnlijk’ en 10 voor ‘zeer waarschijnlijk’, hoe waarschijnlijk is het dat je Flexpedia aanbeveelt aan andere flexbureaus?

Reinier: “Een 10 is volmaakt, die geef ik niet zo snel. Dus geef ik een 9. Ik zou ze zeker aanbevelen. Dat heb ik trouwens ook wel eens gedaan.”

Kunnen jullie Flexpedia tot slot in een paar steekwoorden samenvatten?

Beiden: “Snel schakelen, 1-op-1 contact, gezellig, prettig, laagdrempelig.”

flex-inactie3
13

Waarmee kunnen wij jou helpen?