Romi Uitzendbureau

De broers Ronald en Michel de Jong begonnen in 1990 een bedrijf in de foodsector. In 2003 richtten ze samen uitzendbureau Romi op. Toen het uitzendbureau wat kleiner werd, besteedden ze de backoffice uit aan Flexpedia. Ronald vertelt hoe dat bevalt.

 

Profiel

Bedrijf: Romi uitzendbureau
Plaats: Woerden
Actief sinds: 2003
Werkgebied: Oosten van het land
Branche: Pluimvee
Personeelsleden: 2
Aantal uitzendkrachten: 45
Slogan: Wie anders?

 

Hoe zijn jullie met jullie uitzendbureau begonnen?

Ronald: “Mijn broer Michel en ik zijn in 1990 begonnen als uitbeenders. Toen hadden we vaak mensen nodig en huurden we uitzendbureaus in. Op een gegeven moment zijn we zelf een uitzendbureau begonnen. Ons motto is: wat je zelf niet kan, moet je een ander laten doen. En wat een ander niet kan, moet je zelf doen.”

 

“Op een gegeven moment hadden we 300 mensen voor ons werken. Vanwege de leeftijd zijn we op een gegeven moment het onroerend goed in gegaan, en werd het uitzendwerk wat minder. Ik werk nu nog voor één opdrachtgever waar we al heel lang mee samenwerken. Omdat ik dat leuk en belangrijk vind.”

“Wat je zelf niet kan moet je een ander laten doen, en wat een ander niet kan moet je zelf doen”

Ronald de Jong

User Case geschreven door:

Journalist / content specialist SDIM

De broers Ronald en Michel de Jong begonnen in 1990 een bedrijf in de foodsector. In 2003 richtten ze samen uitzendbureau Romi op. Toen het uitzendbureau wat kleiner werd, besteedden ze de backoffice uit aan Flexpedia. Ronald vertelt hoe dat bevalt.

 

Profiel

Bedrijf: Romi uitzendbureau
Plaats: Woerden
Actief sinds: 2003
Werkgebied: Oosten van het land
Branche: Pluimvee
Personeelsleden: 2
Aantal uitzendkrachten: 45
Slogan: Wie anders?

 

Hoe zijn jullie met jullie uitzendbureau begonnen?

Ronald: “Mijn broer Michel en ik zijn in 1990 begonnen als uitbeenders. Toen hadden we vaak mensen nodig en huurden we uitzendbureaus in. Op een gegeven moment zijn we zelf een uitzendbureau begonnen. Ons motto is: wat je zelf niet kan, moet je een ander laten doen. En wat een ander niet kan, moet je zelf doen.”

 

“Op een gegeven moment hadden we 300 mensen voor ons werken. Vanwege de leeftijd zijn we op een gegeven moment het onroerend goed in gegaan, en werd het uitzendwerk wat minder. Ik werk nu nog voor één opdrachtgever waar we al heel lang mee samenwerken. Omdat ik dat leuk en belangrijk vind.”

“Wat je zelf niet kan moet je een ander laten doen, en wat een ander niet kan moet je zelf doen”

User Case geschreven door:

Journalist / content specialist SDIM

Waarom zochten jullie een backoffice partner? 

“Omdat we nog maar één opdrachtgever hadden. Als je maar één klant hebt, ben je volgens de wet geen uitzender meer, maar een werkgever. Dan moet je mensen op een gegeven moment een vast contract aanbieden. Dat kunnen wij niet. En zoals ik al zei: wat je zelf niet kan, moet je een ander laten doen. Daarom zijn we op zoek gegaan naar een partij die voor ons de backoffice kon verzorgen.”

Waarom hebben jullie destijds voor Flexpedia gekozen?

“We werken samen met een bureau dat ons al heel lang adviseert. Zij kwamen met een aantal namen. Uiteindelijk hadden we bij Flexpedia het beste gevoel. Omdat het net als ons bedrijf een platte organisatie is, zonder blabla.”

Hoe verloopt de samenwerking tot nu toe?

“Die verloopt goed, daar kan ik niets over zeggen. Het is prettig dat we nog steeds dezelfde accountmanagers hebben als in het begin; leuke jonge gasten. Wij leren veel van hen, maar zij volgens mij ook van ons.”

Tot welke resultaten heeft de samenwerking met Flexpedia voor jullie geleid?

“Zoals gezegd staat het uitzendbureau momenteel op een ander pitje – niet een lager, maar een ander pitje. Dankzij Flexpedia kunnen wij doorgaan en onze opdrachtgever blijven bedienen.”

Kun je iets vertellen over de opstartfase bij Flexpedia?

“We kwamen binnen op een moment dat het niet helemaal meezat bij Flexpedia. Ze hadden eigenlijk niet genoeg capaciteit. Dus we hebben elkaar er doorheen gejast. Omdat wij het spelletje snappen, konden wij bijspringen. Zij ontzorgen ons, maar wij konden hun ook ontzorgen door alle informatie op de juiste manier aan te leveren.”

Hebben jullie wel eens knelpunten ervaren in de samenwerking met Flexpedia?

“Knelpunten zijn er altijd. We zijn momenteel ook bezig met iets wat niet helemaal goed loopt. Maar dat doet er niet toe, het belangrijkste is dat je weet dat het altijd wordt opgelost. Daar kun je bij Flexpedia altijd op rekenen.”

Zijn er dingen die beter kunnen aan het softwarepakket Paydia?

“Ja, natuurlijk zijn er dingen die beter kunnen. Dat geven we dan ook aan. En het mooie is dat daar ook echt naar wordt geluisterd. Ze staan echt open voor suggesties.”

Hoe waarschijnlijk is het dat je Flexpedia zou aanbevelen aan andere flexbureaus?

“Dat doen we al, dus 100%. Ik heb ook bij Flexpedia aangegeven dat we elkaar goed aanvullen. Als ze ooit nog een partij zoeken die extern kandidaten werft en ervaring heeft op de werkvloer, dan kunnen we misschien wel partners worden.”

Kun je Flexpedia tot slot in een paar steekwoorden samenvatten?

“Correct, netjes, luisterend oor. Lopen nergens voor weg.”

Waarmee kunnen wij jou helpen?

http://Null